Coalitieakkoord 2022-2026 vastgesteld

Deze week hebben we samen met BGL, PvdA en CU ingestemd met het coalitieakkoord "Duurzaam doorbouwen, Samen werken aan een vitaal Steenwijkerland!"

In dit coalitieakkoord staat waar we de komende jaren mee aan de slag gaan. "De koers van de afgelopen jaren zetten we voort. Tegelijkertijd benoemen we ook een aantal grote, nieuwe opgaven die we gaan oppakken. We hebben gekozen voor een coalitieakkoord op hoofdlijnen. Dat biedt ruimte voor nieuwe kansen en ontwikkelingen én geeft anderen de mogelijkheid om mee te denken en mee te bouwen aan een Sterk Steenwijkerland. Dat samen optrekken met inwoners, ondernemers én de oppositie zie je als een rode draad in ons coalitieakkoord terug".

De coalitiepartijen zijn het daarnaast eens geworden over de portefeuilleverdeling van de beoogd wethouders.

Het coalitieakkoord wordt op donderdag 19 mei 2022 aan de raad gepresenteerd en dan worden ook de wethouders geinstalleerd.