Netwerkdiner VVD groot succes

Afgelopen vrijdagavond 26 januari 2018 organiseerde de VVD Steenwijkerland in restaurant het Binnenhof in Paasloo haar jaarlijkse netwerkdiner.

In een bomvolle zaal, vol met gemeenteraadskandidaten en VVD-sympathisanten,  ging de gemeenteraadscampagne van start in een gezellige sfeer, vergezeld van een heerlijk diner.

Voormalig VVD-minister Stef Blok nam de luisteraars mee in zijn ervaringen in de politiek, de actuele thema’s tijdens de verkiezingen en tips voor de gemeenteraadscampagne.

Lijsttrekker Miriam Slomp-Dekkers presenteerde de aanwezigen een primeur: de campagne-animatie van de VVD Steenwijkerland. Dezelfde dag was hier de laatste hand aan gelegd en de eerste presentatie was tijdens deze avond. Een animatie die laagdrempelig de belangrijkste items van het verkiezingsprogramma van de VVD onder de aandacht brengt. Deze animatie zal de komende weken in korte filmpjes via Facebook vertoond worden. “We weten uit ervaring dat de meeste mensen niet de vele pagina’s van een verkiezingsprogramma willen lezen”, aldus Miriam. “Wel willen mensen echter weten wat een partij belangrijk vindt, en daarom hebben we nu voor deze wijze van presenteren gekozen. De grote lijnen van ons verkiezingsprogramma worden nu in een animatie verteld. Je kunt hierbij denken aan: waar staat de VVD voor?, welke items vinden we belangrijk?, wie doen er eigenlijk mee? Hoe zorgt de VVD voor verbinding met de regio? Etc.”

“De komende weken gaan we weer veel in gesprek in met de kiezer. Er staat een aantal debatten gepland, we gaan de straat op, a.s. woensdag gaan we naar de Provinciale Staten vergadering voor de installatie van onze nr.6 op de lijst, die geinstalleerd wordt als Provinciale Staten-lid met de portefeuille Openbaar Vervoer, voor onze gemeente ook van groot belang. Op 14 februari a.s. organiseren we nog een “Boer on toer” met aansluitend een agrarische thema-avond met als gast Jan Huitema, europarlementariër”.

Tot slot werd onder leiding van de inspirerende veilingmeester Johan Terpstra (nr.13 op de lijst) door de aanwezigen nog een fors bedrag opgebracht voor de campagnekas.

Al met al was het een gezellige en inspirerende avond en een mooie start van de campagne! We zijn er klaar voor, stropen de mouwen op en gaan aan de slag!