Bezoek Anne Mulder aan Johannes Post Kazerne

VVD netwerk Meppel, Steenwijkerland en Westerveld bracht donderdag 9 maart samen met Anne Mulder, voormalig militair en huidig VVD Tweede Kamerlid, een bezoek aan de 43ste Gemechaniseerde Brigade gelegerd in Darp op de Johannes Post Kazerne.

Sinds jaar en dag zijn gemeentes Meppel, Steenwijkerland en Westerveld verweven met de Landmacht. Wim Stapel, fractievoorzitter van VVD Steenwijkerland: "Militairen zijn altijd om ons heen. Ze werken en wonen in onze omgeving. Het zijn goede buren. Een goede buur die zorgt voor onze veiligheid, en dit is niet gratis. Het is in het belang van de veiligheid van het land, maar ook voor onze gemeente, dat er geïnvesteerd wordt in Defensie. Die oproep aan het land willen wij kracht bij zetten met dit bezoek aan de Johannes Post Kazerne."

Tijdens de rondleiding op de Kazerne ging het gezelschap in gesprek met Kolonel Piet Hagenaars en Majoor Martin Wemes.

“Ik ben blij dat het kabinet onder leiding van minister Hennis van Defensie een stop heeft gezet op de bezuinigingstrend. Maar er moet de komende jaren nog veel meer gebeuren.”, aldus Anne Mulder. “ De VVD wil zo snel mogelijk het defensiebudget met 1 miljard euro verhogen, zodat gereedheid, onderhoud en voorraden verder op orde gebracht kunnen worden. Als er extra begrotingsruimte is, voeren wij het defensie budget verder op.”

Mulder is voor een professionele, goed uitgeruste defensieorganisatie. “Defensie is geen heropvoedingskamp. De militairen van nu zijn professionals, het is een vak.”