Miriam Slomp-Dekkers lijsttrekker VVD Steenwijkerland Gemeenteraadsverkiezingen 2018

De leden van VVD Steenwijkerland hebben tijdens hun Algemene Ledenvergadering maandag 22 mei jl. Miriam Slomp-Dekkers gekozen als hun lijsttrekker voor de gemeenteraadsverkiezingen 2018.

Miriam Slomp-Dekkers  is ondernemer met twee bedrijven in Giethoorn en heeft vanuit haar rol als ondernemer, maar ook vanuit diverse bestuursfuncties (o.a. voorzitter KHN afdeling Steenwijkerland, bestuurslid Stichting Waterrecreatie, bestuurslid Ondernemersplatform etc.) de afgelopen jaren veel te maken gehad met een aantal beleidsterreinen van de gemeente: Vrijetijdseconomie (de 2e grote werkgever van de gemeente Steenwijkerland), arbeidsmarkt, wonen en zorg. Prominente vraagstukken op de gemeentelijke agenda!

Wim Stapel, de vorige lijsttrekker en huidige fractievoorzitter, had eerder al te kennen gegeven zich niet opnieuw als lijsttrekker beschikbaar te stellen.  Stapel:  “Ik ben 2 keer lijsttrekker geweest en vind het voor de VVD beter een nieuw gezicht in te zetten. Miriam is denk ik zeer herkenbaar voor veel VVD kiezers: een werkende vrouw, met verantwoordelijkheidsgevoel, die zich wil inzetten voor zaken, die voor velen van ons belangrijk zijn”.

De VVD werd bij de Tweede Kamerverkiezingen van maart jl. in Steenwijkerland wederom de grootste partij. Er stemden 21% van de inwoners op de VVD. Slomp-Dekkers geeft aan dat er voor de VVD dus veel kansen liggen bij de komende gemeenteraadsverkiezingen: ”We hebben nu drie zetels  in de Gemeenteraad, we mikken op 5 zetels”.  Zij is verheugd over het vertrouwen dat de leden hebben uitgesproken in haar als lijsttrekker en kijkt er naar uit om samen met de inwoners te werken aan een mooi  en veilig Steenwijkerland waar het goed wonen en werken is met ruimte voor eigen initiatief!

De komende periode gaat de VVD in gesprek met de inwoners (kernen, wijken, verenigingen, stichtingen, bedrijven) om te luisteren naar wat er leeft onder mensen.  Vanuit deze contacten en gesprekken zal het verkiezingsprogramma vastgesteld worden. Zo worden de plannen van de VVD voor Steenwijkerland voor de periode 2018 t/m 2022 voorgelegd aan de kiezers.

Slomp-Dekkers: ”De inwoners in onze gemeente zijn enorm betrokken en zetten zich erg in voor onze gemeente en dat vertegenwoordig ik graag. We zetten voor de gemeenteraadsverkiezingen in 2018 een sterk team in onder de leuze:  “VVD Steenwijkerland, lokaal liberaal!”