Talent en ervaring op Kandidatenlijst gemeenteraadsverkiezingen 2018

De VVD Steenwijkerland heeft in haar goed bezochte Algemene Leden Vergadering in café de Steen in Willemsoord, haar kandidatenlijst voor de gemeenteraadsverkiezingen 2018 vastgesteld.

Mooie, diverse, jonge, lokale kandidatenlijst.

De VVD Steenwijkerland is trots op haar kandidatenlijst voor de gemeenteraadsverkiezingen; langer, diverser en jonger dan bij voorgaande verkiezingen. Lijsttrekker Miriam Slomp-Dekkers: “We zijn erg blij dat we dit keer zoveel mensen hebben die voor de VVD Steenwijkerland op de lijst willen staan. We hebben altijd al een brede, lokale achterban, maar VVD-ers zijn over het algemeen ook drukke mensen, met weinig beschikbare tijd. Nu hebben we echter een groot aantal mensen die graag hun bijdrage in de gemeente willen leveren, ook ingegeven door de afgelopen jaren. VVD-ers vinden het tijd dat er nu in Steenwijkerland een krachtig en stabiel bestuur komt met een liberaal geluid. We hebben kandidaten uit het hele gebied, zowel Steenwijk als de kernen. Bovendien komen onze kandidaten uit diverse branches. Ruime politieke ervaring is gecombineerd met levenservaring, ondernemerschap en “boerengezond” verstand. Kortom, een gezonde mix van kandidaten en volksvertegenwoordiging! Erg inspirerend zo’n grote club enthousiaste mensen, die de mouwen opstropen en aan de slag willen gaan!”

Op nummer twee achter de al in mei verkozen lijsttrekker Miriam Slomp-Dekkers, ondernemer uit Giethoorn, staat Wim Stapel, 61 jaar, de huidige fractievoorzitter. Op nummer drie staat de 30-jarige Bram Harmsma, huidig gemeenteraadslid, uit Steenwijk. Op nummer vier, nieuwkomer, 23-jarige Jeroen van Duijvenvoorde, bestuurskundige uit Blokzijl, op nummer vijf, ook een jonge nieuwkomer, de 26-jarige Jeroen Ziel, financieel professional uit Sint Jansklooster. Vertrouwen in de verkiezingen Lijsttrekker Miriam Slomp-Dekkers geeft aan dat zij met de totale lijst van 28 kandidaten uit ziet naar de verkiezingen en die met vertrouwen tegemoet ziet. “We zijn een sterke dynamische club, met krachtige, herkenbare, lokale kandidaten. Steenwijkerland verdient na de afgelopen vier jaar een sterk, daadkrachtig en stabiel bestuur dat met gezonde ambitie voor Steenwijkerland aan de slag gaat. Wij willen ons hier de komende jaren weer voor inzetten en nemen hiervoor ook graag de bestuurlijke verantwoordelijkheid”.

1 M.J.A. Slomp-Dekkers (Miriam) Giethoorn
2 A.W. Stapel (Wim) Eesveen