Geluidsregels; daar hoor je van op

De VVD gaat tijdens de komende raadsvergadering vragen stellen over de geluidsmetingen tijdens de Vestingfeesten.

In 2014 vroeg ik namens de VVD al om versoepeling geluidsregels voor evenementen in Steenwijk. Het is bizar dat de organisatie Steenwijk Vestingstad nog steeds niet de ruimte krijgt om mooie optredens te verzorgen. Het is onbegrijpelijk dat het college de signalen sinds 2014 al negeert’, aldus Bram Harmsma van de VVD-fractie.

In 2014 stelde Harmsma: ‘Ik maak me zorgen dat de organisatie wordt beperkt in haar organisatieplezier. Ook de horeca heeft hier last van. Op deze manier is het moeizaam om wat te organiseren, althans zonder in overtreding te gaan.’

‘Door de huidige rigide regelgeving wat betreft geluidshandhaving is het nog steeds (!) moeilijk voor én de horeca én Steenwijk Vestingstad om wat te organiseren zonder een overtreding te begaan. Er zijn in het verleden immers diverse boetes uitgedeeld aan ondernemers in de binnenstad. De VVD vindt dat de Vestingfeesten een algemeen belang zijn en dat er zowel voor de horeca als de organisatie volop mogelijkheden moeten zijn om mooie optredens te verzorgen.’